Meiltä on kysytty muutamassa asiakaspalautteessa sitä, miksei Asiakaspiste-sivustolta löydy yksittäisten asiakasorganisaatioiden ohjeita. Aiemmin joitakin yksittäisiä ohjeita oli saatavilla Asiakaspistettä edeltäneillä palvelupisteportaaleilla. Näille on pyritty löytämään asiakasorganisaatioiden kanssa uudet tallennuspaikat.
Miksi asiakaskohtaisia ohjeita ei ole Asiakaspisteellä?
Ohjemateriaaleja ei ole tallennettu Asiakaspisteelle muutamasta syystä. Käytöstä poistuneet palvelupisteportaalit vaativat kirjautumisen, jolloin asiakasorganisaatioille suunnattuihin ohjeisiin oli rajattu pääsy. Asiakaspiste on julkinen verkkosivusto eikä se sisällä erillistä kirjautumismahdollisuutta. Siksi ainoastaan asiakasorganisaatioiden käyttöön tarkoitettuja ohjeita ei voida julkaista Asiakaspisteelle.
Mistä asiakaskohtaisia ohjeita voi löytää?
Osa ohjeista on asiakkaiden itsensä tuottamia, jolloin ne löytyvät ko. organisaatioiden omista säilytyspaikoista (kuten introista). Meitalla ei valitettavasti ole tarkkaa tietoa yksittäisten ohjeiden sijainneista vaan niitä kannattaa selvittää oman asiakasorganisaation sisältä käsin. Meitan tuottamia ja ylläpitämiä ohjeita on saatavissa yhtiön muista kanavista, kuten Meittari-järjestelmästä.
Mitä ohjeita on tallennettu Meittariin?
Meittari Itsepalvelukanavassa on osio ”Vinkkejä ja ohjeita”, josta löydät Meittarista ohjeita esimerkiksi seuraaviin asioihin liittyen:
- Salasanan vaihto
- Esihenkilön tietopaketti
- Laitehankinnat
- Eri työvälineiden käyttö (Teams, sähköposti jne.)
Nämä ohjeet näkyvät asiakaskohtaisesti. Sen sijaan henkilöstöhallinnon palvelujen asiakaskohtaisia ohjeita ei ole Meittarissa, vaan Meitan tuottamat ohjeet löytyvät ko. asiakasorganisaatioista ja palkkojen yleiset vinkit Asiakaspisteeltä.
Entä Mediatria koskevat ohjeet?
Mediatri-järjestelmän ohjeet löytyvät sitä käyttävän asiakkaan intrasta sekä Itsepalvelukanava Meittarin ohjeista. Ne löytyvät Järjestelmäpalvelujen alta kohdasta ”Vinkkejä ja ohjeita”.