Itsepalvelukanava Meittari palvelee sinua!
Tiesitkö, että voit hoitaa Meittarissa monia IT‑, talous- ja henkilöstöhallinnon palveluihin liittyviä asioita? Meittari on käytössäsi vuoden jokaisena päivänä, kellon ympäri 24/7! Löydät alta esimerkkejä asiointimahdollisuuksista. Varmistathan omasta organisaatiostasi, mitkä palveluista ovat käytössäsi.
IT-palvelupyynnöt
- Tietoteknisten ongelmien neuvontapyynnöt
- Ohjelmien asennuspyynnöt
- Häiriöilmoitukset
- Tunnuksen salasanan nollaukset
- Ilmoitukset laitteen toimimattomuudesta
Tunnus- ja käyttöoikeusasiat
- Sellaisten poikkeuksellisten tunnusten ja käyttöoikeuksien hakeminen, jotka eivät ole haettavissa käyttöoikeushallintajärjestelmistä
- RAI-tunnuksen ilmoituslomake
- Mediatri-tunnuksen haku
Verkkokauppa
- Työasemat, mobiililaitteet
- Erilaiset lisenssit, kuten Microsoftin tarjoamat
- Puhe- ja dataliittymät
- Oheislaitteet
- OC-tunnustilaukset
- Palomuurisääntömuutokset
Laiterekisteriasiat
- Laitteen elinkaaren hallinta sekä siihen liittyvien ilmoitusten tekeminen: esimerkiksi päättyminen tai uuden, vastaavan laitteen tilaaminen
- Laiterekisterin selaus
- Kustannuspaikkamuutokset
Palkansaaja
- Palkka- ja palvelutodistuksien tilaaminen
- Veroprosentin muutospyynnöt
- Kysy palkanmaksusta
- Palkasta perittävät maksut
- Matkalaskut
HR- ja esihenkilötyö
- Hyväksytyn palkkamateriaalin toimittaminen
- Esihenkilö- ja palvelussuhdemuutokset
- Hyväksyttyjen työtodistusten toimittaminen
Myyntilaskutus
- Myyntilaskun hyvitys, mitätöinti, uudelleenlähetys, laskukopio tai eräpäivän siirto/lykkäys
- Asiakastietojen avaus tai muutos käytössä olevaan laskutusjärjestelmään
Ostolaskut
- Liitteen lisäys ostolaskulle
- Sijaisen tai varahenkilön asettaminen järjestelmään
- Ostolaskun hyväksynnän epäonnistuminen
Kirjanpito ja maksuliikenne
- Ceepos-kassaa koskevat palvelut
- Kirjanpidon palveluja koskevat kysymykset
- Maksuliikenteen palveluja koskevat kysymykset
Tiesitkö tämän Meittarissa asioimisesta?
Itsepalvelukanavan Meittarin sisältö muotoutuu kullekin käyttäjälle aina asiakkuuden sekä käyttöoikeuksien mukaan.
Huomioithan, että Meittarin verkkokaupan valikoimissa on asiakaskohtaisia eroja eivätkä kaikki palvelut ole tilattavissa verkkokaupan kautta. Mikäli huomaat puutteita organisaatiosi valikoimassa, olethan yhteydessä esihenkilöösi tai Meitan asiakkuusvastaavaan. Koulujen ja EDU-käyttäjien verkkokauppa löytyy Itsepalveluportaalista nimellä “Koulujen verkkokauppa”.

Voit vaihtaa salasanasi itsepalveluna!
Onko verkkotunnuksesi (tunnus, jolla kirjaudut työasemalle) salasana vanhentunut? Ei hätää – voit vaihtaa salasanasi kätevästi itsepalveluna!
Miten pääset kirjautumaan Meittariin?
Valitse alta oma organisaatiosi tai sen sijaintipaikka. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi ja salasanasi on se, jolla kirjaudut työasemalle.
Suosittelemme kirjaamaan palvelupyynnön suoraan Meittariin, sillä se nopeuttaa asiasi käsittelyä.
Meittari Itsepalvelukanava
- Etelä-Karjala
- Etelä-Savo
Meittari Itsepalvelukanava
- Etelä-Karjalan hyvinvointialue
Meittari Itsepalvelukanava
- Pohjois-Karjala
- Pohjois-Karjalan hyvinvointialue – Siun sote
Mitä asioita Meittarissa voi hoitaa?
- Ohjeita Meittarin käyttöön
Jos et pääse kirjautumaan Meittariin, voit lähettää sähköpostia osoitteeseen [email protected]
Työpyyntösi ohjautuu sähköpostista suoraan Meittari itsepalvelukanavaan, josta tulee sähköpostilla tilannetietoa asian etenemisestä. Voit myös akuuteissa asioissa soittaa meille. Löydät tarkemmat yhteystiedot verkkosivujemme Asiakaspalvelu-sivulta.