Voit Meitan asiakkaana asioida näppärästi Itsepalvelukanava Meittarissa. Sähköisellä asiointikanavallamme on lomakkeita, joilla voit tehdä palvelupyyntöjä IT‑, talous- ja henkilöstöhallinnon palveluihin liittyen. Voit tehdä näitä työpyyntöjä palveluajoistamme riippumatta. Lue tarkempia ohjeita Meittarissa asioimiseen aiemmin julkaistusta uutisesta täältä. Löydät uutisesta neuvoa myös asioimiseen tilanteessa, jossa käytössäsi ei ole Meittaria.
Tarkista, että saat automaattisen vastaanottokuittauksen
Kun lähetät palvelupyynnön, vahvistaa automaattinen vastaanottokuittaus sen saapuneen perille. Sinun tulisi saada lähtökohtaisesti aina automaattinen vastaanottokuittaus, kun
- Laitat Meitaan viestiä itsepalvelukanava Meittarin kautta
- Otat yhteyttä sähköpostitse Meitan palvelualueiden tiimien omiin sähköpostiosoitteisiin
En saanut vastaanottokuittausta – mitä teen?
Mikäli et saanut tekemästäsi työpyynnöstä vastaanottokuittausta, tarkastathan ettei viesti ole ohjautunut roskaposteihisi. Vastaanottokuittauksen muodostuminen ja lähetys kestää hetken, joten sen saapumista kannattaa odotella rauhassa. Jos käytössäsi on Meittari, työpyynnön muodostumisen voit tarkastaa Avoimet pyynnöt-osiosta.
Jos aineisto lähetetään Meitalle suoraan skannerilta, ei vastaanottokuittaus ohjaudu kenenkään henkilökohtaiseen sähköpostiin. Suoraan skannerilta lähetystä kannattaakin näin ollen välttää. Viime kädessä voit varmistaa viestisi perille tulon asiakaspalvelustamme. Löydät tarkemmat yhteystiedot täältä.