Oletko Meitalla asioidessasi kohdannut itsellesi vieraita asiantuntijatermejä tai ihmetellyt erikoisia substanssikäsitteitä? Onko meitalaisten puheissa ja/tai eri viestintäkanavissa ja ‑työkaluissa vilissyt ammattislangi saanut sinut pohtimaan, mitä jokin yksittäinen sana oikein tarkoittaa?
Olemme saaneet asiakaspalautetta käyttämästämme “Meita-kielestä”. Sen saloja avataksemme kokosimme kaikista yleisistä termeistä oman sanakirjan.
Mikäli sivulta puuttuu mielestäsi olennaisia sanoja, vinkkaathan niistä meille! Voit lähettää selitystä vaativan termin sivun arviointikyselyn kautta. Päivitämme sanakirjaa saatujen palautteiden pohjalta.
Kery | Meitan ja asiakkaan välinen kehitysryhmä |
Laituri | Sähköinen käyttäjähallinnan järjestelmä |
Meittari | Meitan asiakkaiden käytössä oleva itsepalvelukanava, jossa he voivat tehdä IT‑, talous- ja henkilöstöhallinnon palveluihin liittyviä palvelupyyntöjä |
NPS | Mittari, jolla mitataan Meitan asiakaskokemusta ja ‑tyytyväisyyttä. Suositteluindeksi kertoo, kuinka todennäköisesti asiakas suosittelisi Meitan palveluja |
Palvelupyyntö eli tiketti | Asiakkaan Meitalle tekemä työpyyntö joko Itsepalvelukanava Meittarissa tai sähköpostitse |
Projekti | Laajempi Meitalta tilattu työ, kuten hanke tai suunnitelma |
SLA | Tavoiteratkaisuaika |
Toimeksianto | Pienempi Meitalta tilattu työ, kutenhanke tai suunnitelma |