Elinkaaren alku
Kun laite tilataan, on kuluva vuosikvartaali vuokran osalta maksuton, koska laskut hyväksytään vasta tulevaa kvartaalia varten. Laitteesta menevät kuitenkin Meitan palvelumaksut.
Elinkaaren aikana
Asiakkaan on ilmoitettava mahdollisesta laitteen rikkoutumisesta välittömästi palvelupyynnöllä Meitan ICT-palvelupisteeseen, jotta voidaan tilata huolto. Jos laite todetaan itse rikotuksi, niin asiakas maksaa joko lunastuksen tai huollon riippuen siitä, onko laitetta järkevää korjata. Jos ilmoitusta ei tee siinä vaiheessa kun elinkaari päättyy (ja takuuta ei enää ole), menee laite asiakkaan korvattavaksi vuokrayhtiön hinnoittelun mukaisesti. Korvaussumma vaihtelee 200€-1000€ välillä (peruskannettavilla n. 250€) riippuen alkuperäisestä hankintahinnasta.
Elinkaaren loppu
Jos vanhan laitteen tilalle on tilattu uusi laite, niin vaihto tulisi hoitaa mahdollisimman nopeasti. Tässä huomioidaan ensimmäinen kvartaali, joka on maksuton. Tällöin kuluja ei ole uudestakaan laitteesta kuin vasta toisella käyttökvartaalilla.