Mitä teen, jos tieto­ko­neeni lukkiutuu?

,
Tässä on kuva meitalaisen kannettavasta, jossa on auki Asiakspisteen tietoturvaa koskeva sivu

Työko­neesi lukkiu­tuu, jos yrität kirjau­tua tieto­ko­neel­lesi väärällä käyttä­jä­tun­nuk­sella ja salasa­nalla liian monta kertaa peräkkäin.

Tarkista ensin, että salasa­nasi ja käyttä­jä­tun­nuk­sesi ovat oikein. Käyttä­jä­tun­nuk­sena käyte­tään sähkö­pos­tio­soi­tet­tasi tai nimes­täsi johdet­tua lyhyt­tun­nusta. (Lyhyt­tun­nus koostuu yleensä viidestä sukuni­mesi ja kolmesta etuni­mesi ensim­mäi­sestä kirjai­mesta, ja se voi sisäl­tää myös numeroita.)

Jos tieto­ko­neesi kirjau­tu­mis­yri­tyk­sien seurauk­sena lukkiu­tuu, odota ensin 15 minuut­tia. Tämän jälkeen voit kokeilla vielä uudes­taan, pääsetkö kirjau­tu­maan koneellesi.

Jos et vielä toisella kerral­la­kaan pääse kirjau­tu­maan koneelle ja se lukkiu­tuu, et voi enää yrittää uudes­taan. Ota silloin yhteyttä ICT-palve­lu­pis­tee­seen lukituk­sen poistamiseksi.

Lisävinkki: Kun koneesi on lepoti­lassa, älä paina enteriä herätel­les­säsi konetta. Tieto­kone saattaa luulla, että yrität syöttää salasa­naa, ja lukkiu­tua vahin­gossa. Herätä koneesi mieluum­min esimer­kiksi paina­malla välilyön­tiä tai klikkaa­malla hiirellä.

Oliko tästä sivusta hyötyä? 

Kerro meille, mitä mieltä olit sivusta. Huomioimme palaut­teen Asiakas­pis­teen kehit­tä­mi­sessä. Palaute annetaan anonyymisti. 

Kiitos arvios­tasi – hienoa, että sivusta oli sinulle hyötyä! 

Pahoit­te­lut, ettei sisältö vastan­nut odotuksiasi! 

Kerro, miten voimme paran­taa sisältöä?