Meita hankkii laitteita asiakkailleen eri tavoin
Meita hankkii asiakkailleen laitteita kolmella eri hankintamallilla. Sen asiakasorganisaatiot ovat valinneet käytössään olevan hankintamallin. Valittu hankintamalli on näkyvissä Meitan verkkokaupassa kunkin asiakasorganisaation ostoskorinäkymässä:
Suorahankinta
Asiakas maksaa tilaamansa laitteen kerralla pois
Meitan tekemän laskutuksen mukaisesti
Rahoitusleasing
Asiakas maksaa laitteen pois
laitekohtaisen leasing-ajan puitteissa
Elinkaarileasing
Asiakas maksaa laitteen määritellyn leasing-ajan aikana ja laite palautetaan leasing-ajan jälkeen leasing-yhtiölle
Millaisia maksuja Meita perii laitteiden käytön ajalta?
Laitteesta veloitetaan maksuja aina sen käytön ajalta: kun se otetaan käyttöön ja poistetaan käytöstä. Meita perii asiakasorganisaatioilta laitteen hankintahinnan (suorahankinta, rahoitusleasing, elinkaarileasing) lisäksi maksuja niiden ylläpidosta. Maksujen suuruus määritellään palvelupaketeissa, jotka määrittävät Meitan tekemää työtä. Palvelupaketit sisältävät esimerkiksi laitteisiin kohdentuvaa
- Sopimusjuridiikkaa, joka sisältää laitteisiin kohdentuvaa laitehankintaa
- Esiasennusta ja toimituksia
- Tietoliikennettä
- Sovelluspakettien ylläpitoa
- Etätukea
Voit hoitaa laite- ja lisenssitilaukset kätevästi verkkokaupassa
Meitan verkkokauppa on asiakasorganisaatioillemme tuotettu palvelu, jonka kautta asiakkaamme voivat tehdä tilausoikeuksillaan laite- ja lisenssitilauksia. Verkkokauppaan on luotu asiakaskohtaisia ostoskoreja, joiden sisällöt poikkeavat toisistaan asiakkaan toiveiden mukaisesti.
Löydät Meitan verkkokaupan Meittari Itsepalvelukanavasta. Verkkokaupan kautta tehdystä tilauksesta muodostuu palvelutilaus, joka tallentuu Meitan tuotannonohjausjärjestelmään (eli Meittariin). Jokainen tehty palvelutilaus saa yksilöllisen tunnisteen (SR-numero), jonka avulla tehtyjä tilauksia on mahdollista seurata.
Tutustu laiterekisteriin
Voit hallita oman asiakasorganisaatiosi laiterekisterillä käytössä olevien laitteiden elinkaarta. Käytännössä laiterekisterissä ylläpidetään asiakasorganisaation laitetietoja kustannuspaikkatietoineen. Asiakkaamme voivat laiterekisterin kautta esimerkiksi
- selata oman organisaationsa laiterekisteriä (edellyttää organisaation myöntämää tilaus- tai tarkastusoikeutta)
- vaihtaa laitteiden loppukäyttäjä‑, tiliöinti- ja kustannuspaikkatietoja, sijainteja tai esimerkiksi poistaa laitteen käytöstä
Löydät laiterekisterin Meittari itsepalvelukanavasta.
Kirjaudu Meittari Itsepalvelukanavaan
Meittari Itsepalvelukanava
- IT-palvelupyynnöt
- Verkkokauppa
- Laiterekisteri
- Palkansaajan lomakkeet
- HR- ja esihenkilökäyttäjän lomakkeet
- Tunnukset ja käyttöoikeudet
Etsitkö vastausta usein kysyttyihin kysymyksiin?
-
Millaisia maksuja elinkaarileasingilla hankittuihin tietokoneisiin voi sisältyä?
-
Miksi vanha laite tulee palauttaa laitetoimituksen yhteydessä?
-
Milloin laitteen vaihtaminen uuteen on ajankohtaista?
-
Millaisia laitteita voin tilata Meitan verkkokaupasta?
-
Mihin osoitteeseen palautan käytöstä poistettavan laitteen?
-
Miten teen poistopyynnön laiterekisterin kautta?