Meittari Itsepalvelukanava
- IT-palvelupyynnöt
- Verkkokauppa
- Laiterekisteri
- Tunnukset ja käyttöoikeudet
- Palkansaajan ja HR- sekä esihenkilökäyttäjän palvelupyynnöt
- Talouden palvelupyynnöt
Voit asioida Meittarissa työlaitteellasi, jos organisaatiosi hankkii Meitalta IT-palveluja.
Entä jos käytössäsi ei ole Meittaria?
- Jos sinulla ei ole pääsyä Meittariin, voit lähettää meille palvelupyynnön sähköpostitse.
- Tee IT-asioita koskevat pyynnöt osoitteeseen [email protected] ja Mediatri-järjestelmään liittyvät pyynnöt [email protected].
- Katso talous- ja henkilöstöhallinnon palvelujen tarkemmat yhteystiedot linkin takaa.
- Huomioithan, ettei sivustolla ole saatavilla yksittäisten asiantuntijoiden yhteystietoja.
Katso palvelualueiden yhteydenottokanavat ja johdon yhteystiedot
ICT-palvelupiste
- IT-palveluiden asiakaspalvelu
- ICT-palvelupiste auttaa sinua akuuteissa, työtä estävissä ongelmissa (kuten tietoteknisissä neuvontapyynnöissä ja ohjelmien asennuksissa)
- Jos sinulla ei ole mahdollisuutta käyttää Meittaria, voit olla yhteydessä puhelimitse 013 339 0700 (klo 07:30 — 16:00) ja sähköpostitse
[email protected]
Talous- ja henkilöstöhallinnon palvelupiste
- Talouden ja henkilöstöhallinnon asiakaspalvelu
- Palvelupiste neuvoo sinua esimerkiksi laskutukseen ja palkka-asioihin liittyvissä kysymyksissä
- Jos sinulla ei ole mahdollisuutta käyttää Meittaria, voit olla yhteydessä puhelimitse 013 339 0750 (klo 09:00 — 15:00) ja sähköpostitse
[email protected]
Miten asioit sujuvasti
ICT-palvelupisteellä?
ICT-palvelupiste auttaa Meitan asiakasorganisaatioiden työntekijöitä erilaisissa IT-asioiden ongelmatilanteissa, kuten häiriöilmoituksissa, työssä tarvittavien ohjelmien asennuksissa sekä sovellusten kirjautumisongelmissa.
Kuuntele videolta, mitä palvelupäällikkö Esa Pölönen kertoo palvelupisteen toiminnasta. Tutustu myös Meita tutuksi-sivun asiantuntijasisältöön, jossa kerrotaan tarkemmin ICT-palvelupisteellä asioimisesta niin akuuteissa kuin kiireettömissä asioissa.
Entä Talous- ja henkilöstöhallinnon palvelupisteellä?
Talous- ja henkilöstöhallinnon palvelupiste auttaa Meitan asiakasorganisaatioiden työntekijöitä monenlaisissa talous- ja henkilöstöhallinnon asioissa. Meita toimii myös monen kunnan, kaupungin tai kuntayhtiön laskujen toimittajana, jolloin palvelupiste auttaa asiakasorganisaatioiden asiakkaita eli kuntalaisia laskuihin liittyvissä kysymyksissä. Lisäksi yhtiö tuottaa osalle asiakkuuksista palkanmaksupalveluja, joten palvelupisteellä vastataan heidän työntekijöidensä palkanmaksua koskeviin kysymyksiin.
Katso videolta, miten palvelupäällikkö Satu Parkkinen kuvailee palvelupisteellä asioimista.
Oletko uusi työntekijä?
Oletko aloittanut työt Meitan asiakasorganisaatiossa? Tutustu usein kysyttyjen kysymysten pohjalta koottuun ohjeeseen, josta löydät:
- Tärpit uuden palvelussuhteen alkuun
- Vinkit työskentelyyn
- Ohjaus asiointiin Meitan sähköisissä asiointikanavissa
Millaisia asioita voit hoitaa Meittarissa?
Löydät alta esimerkkejä asiointimahdollisuuksista. Varmistathan omasta organisaatiostasi, mitkä palveluista ovat käytössäsi.
IT-palvelupyynnöt
- Tietoteknisten ongelmien neuvontapyynnöt
- Ohjelmien asennuspyynnöt
- Häiriöilmoitukset
- Tunnuksen salasanan nollaukset
- Ilmoitukset laitteen toimimattomuudesta
Tunnus- ja käyttöoikeusasiat
- Sellaisten poikkeuksellisten tunnusten ja käyttöoikeuksien hakeminen, jotka eivät ole haettavissa käyttöoikeushallintajärjestelmistä
- RAI-tunnuksen ilmoituslomake
- Mediatri-tunnuksen haku
Verkkokauppa
- Työasemat, mobiililaitteet
- Erilaiset lisenssit, kuten Microsoftin tarjoamat
- Puhe- ja dataliittymät
- Oheislaitteet
- OC-tunnustilaukset
- Palomuurisääntömuutokset
Laiterekisteriasiat
- Laitteen elinkaaren hallinta sekä siihen liittyvien ilmoitusten tekeminen: esimerkiksi päättyminen tai uuden, vastaavan laitteen tilaaminen
- Laiterekisterin selaus
- Kustannuspaikkamuutokset
Palkansaaja
- Palkka- ja palvelutodistuksien tilaaminen
- Veroprosentin muutospyynnöt
- Kysy palkanmaksusta
- Palkasta perittävät maksut
- Matkalaskut
HR- ja esihenkilötyö
- Hyväksytyn palkkamateriaalin toimittaminen
- Esihenkilö- ja palvelussuhdemuutokset
- Hyväksyttyjen työtodistusten toimittaminen
Myyntilaskutus
- Myyntilaskun hyvitys, mitätöinti, uudelleenlähetys, laskukopio tai eräpäivän siirto/lykkäys
- Asiakastietojen avaus tai muutos käytössä olevaan laskutusjärjestelmään
Ostolaskut
- Liitteen lisäys ostolaskulle
- Sijaisen tai varahenkilön asettaminen järjestelmään
- Ostolaskun hyväksynnän epäonnistuminen
Kirjanpito ja maksuliikenne
- Ceepos-kassaa koskevat palvelut
- Kirjanpidon palveluja koskevat kysymykset
- Maksuliikenteen palveluja koskevat kysymykset
Meittari on käytettävissäsi 24/7!
Voit hoitaa Meittarissa monia IT‑, talous- ja henkilöstöhallinnon palveluihin liittyviä asioita. Näet Meittarista kätevästi avoimet ja ratkaistut palvelupyyntösi. Voit täydentää tekemääsi palvelupyyntöä sekä kysyä tarvittaessa lisätietoja. Meittari on käytössäsi vuoden jokaisena päivänä, kellon ympäri 24/7.
Haluatko antaa Meittarista tai muista Meitan yhteydenottokanavista palautetta? Jätä palautteesi Anna palautetta-sivun kautta.
Miten pääset kirjautumaan Meittariin?
Valitse alta oma organisaatiosi tai sen sijaintipaikka. Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi ja salasanasi on se, jolla kirjaudut työasemalle.
Suosittelemme kirjaamaan palvelupyynnön suoraan Meittariin, sillä se nopeuttaa asiasi käsittelyä.
Meittari Itsepalvelukanava
- Etelä-Karjala
- Etelä-Savo
- Päijät-Häme
Meittari Itsepalvelukanava
- Etelä-Karjalan hyvinvointialue
Meittari Itsepalvelukanava
- Pohjois-Karjala
- Pohjois-Karjalan hyvinvointialue – Siun sote
Ajankohtaista Meittarissa
- Löydät Ajankohtaista-sivulta Meittaria koskevia uutisia sekä ohjeita
Etsitkö vastausta usein kysyttyihin kysymyksiin?
-
Miksi vanha laite tulee palauttaa laitetoimituksen yhteydessä?
-
Milloin laitteen vaihtaminen uuteen on ajankohtaista?
-
Millaisia laitteita voin tilata Meitan verkkokaupasta?
-
Mihin osoitteeseen palautan käytöstä poistettavan laitteen?
-
Miten teen poistopyynnön laiterekisterin kautta?
-
Miten ilmoitan laitteen käytöstä poistettavaksi?