
Ohjeita Meittari Itsepalvelukanavan käyttöön
Meittari Itsepalvelukanava
Voit hoitaa Meittarissa IT-palveluiden ja Henkilöstöhallinnon palveluiden asioita 24/7:
- IT-palvelupyynnöt, kuten
- neuvontapyynnöt tietotekniseen ongelmaan, ohjelmien asennuspyynnöt, häiriöilmoitukset ja ilmoitukset laitteen toimimattomuudesta
- tunnuksen salasanan nollaukset
Huom! Voit vaihtaa salasanan itsepalveluna!
- Tunnus- ja käyttöoikeusasiat
- Palkansaajan lomakkeet, kuten
- palkka- ja palvelutodistuksen tilaaminen, veroprosentin muutospyynnöt, kysy palkanmaksusta, palkasta perittävät maksut
- palkka- ja palvelutodistuksen tilaaminen, veroprosentin muutospyynnöt, kysy palkanmaksusta, palkasta perittävät maksut
- HR- ja esihenkilökäyttäjän lomakkeet, kuten
- hyväksytyn palkkamateriaalin toimittaminen, esihenkilömuutokset, palvelusuhteen muutokset, hyväksyttyjen työtodistusten toimittaminen jne.
- hyväksytyn palkkamateriaalin toimittaminen, esihenkilömuutokset, palvelusuhteen muutokset, hyväksyttyjen työtodistusten toimittaminen jne.
- Verkkokauppa
- Työasemat, mobiililaitteet
- Lisenssit (mm. Microsoft-lisenssit)
- Puhe- ja dataliittymät
- Oheislaitteet
- OC-tunnustilaukset
- Palomuurisääntömuutokset
- Laitteiden elinkaaren hallinta (laiterekisteri)
- Laiterekisterin selaus
- Kustannuspaikkamuutokset
- Laitteen elinkaareen liittyvät ilmoitukset (päättyminen, uuden vastaavan laitteen tilaus)
Huomioithan Meittarissa asioidessasi, että:
Itsepalvelukanavan sisältö muotoutuu kullekin käyttäjälle aina asiakkuuden sekä käyttöoikeuksien mukaan.Verkkokaupan valikoimissa on asiakaskohtaisia eroja eikä kaikkia palveluita ole tilattavissa verkkokaupan kautta.
Huom! Koulujen/EDU-käyttäjien verkkokauppa löytyy omana osionaan Itsepalveluportaalista nimellä ‘Koulujen verkkokauppa’.
Ole tarvittaessa yhteydessä esimieheesi tai Meitan asiakkuusvastaavaan, jos huomaat puutteita organisaatiosi valikoimassa.
Taloushallinnon palvelut tullaan liittämään Meittariin syksyn ‑22 aikana. Siihen asti löydät taloushallinnon palvelukanavat täältä.

Usein kysyttyjä kysymyksiä aiheesta
-
Miten voin kommentoida palvelupyyntöäni?
-
Kuinka voin seurata palvelupyyntöäni?
-
Miten teen palvelupyynnön tai ilmoitan häiriöstä?
-
Kuinka selvitän laitteessa jäljellä olevan vuokra-ajan?
-
Kuinka saan laiterekisteriin oikeudet?
-
Kuinka pääsen laiterekisteriin?
-
Miten selvitän verkkokauppatilaukseni tilan?
-
Miten voin tilata tuotteen, jota ei ole verkkokaupan listalla?
Ajankohtaista
-
Tiesithän että salasanan voit vaihtaa myös itsepalveluna?
Mikäli salasanasi on vanhentunut, unohtunut tai haluat vaihtaa sen muista syistä, vaihtaminen onnistuu myös itsepalveluna.